KimbinoKimbino

Black Friday – ktoré výrobky najviac nakupujeme? A ako sú na tom naši susedia?

7. novembra 2019

Podľa prieskumu Black Friday Global až 94 % opýtaných Slovákov pozná Black Friday. Počas výpredaja sa chystáme v priemere minúť 203 eur a nakúpiť 3 až 4 produkty. Zaujímalo nás, čo najčastejšie skončí v našom nákupnom košíku.   

Prieskum taktiež odhalil, že polovica z nás (54 %) má vopred premyslené, čo si vo výpredajoch nakúpime. Ostatní to ponechávajú na náhodu a nechávajú sa osloviť marketingovými akciami predajcov. Muži v tieto dni utratia viac peňazí ako ženy. Viac ako 63% oslovených sa chystá nakupovať v online obchodoch aj v kamenných predajniach.

V roku 2017 ľudia najviac nakupovali malé domáce spotrebiče, ako sú kávovary, kuchynské roboty, elektrické zubné kefky, holiace strojčeky a vysávače. Tvorili až 32 % z celkového počtu zakúpených výrobkov na Hej.sk počas akcie Black Friday. Priemerná cena kávovaru dosiahla hodnotu 230 eur. 

Štatistiky z posledných rokov ukazujú, že medzi najpopulárnejšie kategórie produktov na Slovensku patrí oblečenie, obuv, elektronika , kozmetika, darčeky, domáce spotrebiče a produkty pre deti.

Viac ako polovica z nás (58 %) si kúpi niečo na seba, tretina nakupuje do domácnosti a len 1 % opýtaných počas týchto dní nakupuje vianočné darčeky. Vďaka zľavám priemerný Slovák počas Čierneho piatka ušetrí až 229 eur. 

Interné dáta Black-Friday.Global za rok 2018 na Slovensku ukázali, že počas Black Friday narástli predaje v porovnaní s bežným dňom až o 666%. Podobné vysoké čísla sa dosahujú aj inde vo svete. Napríklad, v Českej Republike je nárast 493%, v Poľsku 979% a v Nemecku až 2418%.

Čo nakupujú Česi? 

Naši susedia plánujú o niečo viac – 62 % Čechov si vopred premyslí, čo počas Black Friday kúpia. V rámci Black Friday plánujú minúť 218 eur. Podobne ako u nás, aj tu nakupujú v priemere 3 až 4 produkty. Najčastejšie sú to oblečenie, obuv, elektronika, domáce spotrebiče, kozmetika a detský tovar.

Ako sú na tom iné krajiny?

Napriek tomu, že najväčšie zľavy sú uvádzané na elektroniku, počas Black Friday výpredajov je vo svete najviac kupovaná móda. Sú tu však aj krajiny, ako napríklad Brazília, Švajčiarsko, India, Malajzia alebo Rumunsko, kde v nákupných košíkoch prevláda elektronika. Najmenej zaujímavé sú pre zákazníkov knihy, športové potreby a spodná bielizeň. 

Z hľadiska míňania financií menej ako my minú napríklad Poliaci, a to 153 eur. Výrazne menej – 98 eur – utrácajú počas Black Friday aj Ukrajinci. V Nemecku si priemerný zákazník na Black Friday vyčlenil 211 eur. Medzi krajiny, kde kupujúci plánujú minúť rekordné množstvo peňazí, patria USA s 429 eurami a Veľká Británia s 351 eurami. 

Kimbino
Zavrieť
Ostatní najčastejšie hľadajú
mlieko
maslo
syr
káva
pivo
paradajky
šunka
jogurt